Ad

EnglishFrenchSpanyol

Editor percuma dalam talian | DOC > | XLS > | PPT >


Favicon OffiDocs

San Pedro de Alc\u00e1ntara, capilla de Cantu\u00f1a

Muat turun percuma San Pedro de Alc\u00e1ntara, capilla de Cantu\u00f1a foto atau gambar percuma untuk diedit dengan editor imej dalam talian GIMP

Ad


TAGS

Muat turun atau edit gambar percuma San Pedro de Alc\u00e1ntara, capilla de Cantu\u00f1a untuk editor dalam talian GIMP. Ia adalah imej yang sah untuk penyunting grafik atau foto lain dalam OffiDocs seperti Inkscape dalam talian dan OpenOffice Draw dalam talian atau LibreOffice dalam talian oleh OffiDocs.

Ungida de leyendas vive Quito esa joya que es la Capilla de Cantuña. El protohistoriador nacional Juan de Velasco recogió esas tradiciones y las transmitió en su lenguaje pulcro y fascinador. Según el, fue el oro de las escondidas riquezas de Atahualpa, el Inca Quiteño, el que sirvió para la construcción y el adorno de sus retablos e imágenes. Lo cierto es que, el indio Francisco Cantuña dedicó su patrimonio a Nuestra Señora de los Dolores que es la Patrona de la Capilla. Todo es de suma perfección, el retablo mayor, que es obra maestra de Bernardo de Legarda,al igual que las imágenes del Calvario y de los ángeles que lucen en los costados.

Imágenes de calles, plazas, iglesias, claustros y museos de la ciudad de San Francisco de Quito en el año de 1975.

Gambar percuma San Pedro de Alc\u00e1ntara, capilla de Cantu\u00f1a disepadukan dengan apl web OffiDocs


Imej Percuma

Gunakan Templat Pejabat

Ad